Terry Malloy

PALLADIUM

Player  –  Will

Character  –  Terry Malloy
Nickname/Alias  –  Feathers.  (Because he likes boxing but can only beat feather weights, despite his own girth.)
Sex  –  Male
Age  –  28
Height  –  aver
Weight  –  pot-bellied
Hair  –  Crew cut
Eyes  –
General Appearance  –  Overweight but smartly dressed, tries to stay in shape.
Birth Order  –  Fourth Born
Family Origin  –  Large city in US
Disposition  –  Hot-head, quick-tempered, emotional, but basically nice.
Alignment  –  Neutral-Lawful (US Army & likes the cops & authority.)
Money  –  $1000 life savings & $14,000 Cash Inheritance
Occupation  –  Serve in the US army as Sergeant. (Recently promoted.)
Goals in Life  –  White picket fence and a shooting range.

ATTRIBUTES
I.Q.  –  08
M.E.  –  10
M.A.  –  11
P.S.  –  11
P.P.  –  12
P.E.  –  15
P.B.  –  07
Spd.  –  21
Perception  –  10
P.P.E.  –  17
I.S.P.  –  00
Hit Points  –  23
S.D.C.  –  32

Armour Type  –  none
A.R.  –  5
S.D.C.  –  0

Level  –  1
Experience Points  –  1500  (Need – 2001)

SPECIAL ABILITIES/SKILLS
Skill  –  Base  –  Bonus  –  +%/lvl  –  Total %
Land Navigation  –  40  –  15  –  4  –  55
Detect Ambushes  –  40  –  15  –  5  –  55
Tracking  –  30  –  15  –  5  –  45
Counter-Tracking  –  30  –  15  –  5  –  45
Wilderness Survival  –  40  –  15  –  5  –  55
Demolitions  –  60  –  15  –  3  –  75
Demolitions Disposal  –  60  –  15  –  3  –  75
Pilot Tank  –  50  –  15  –  4  –  65
Read Sensory Equipment  –  40  –  15  –  5  –  55
Automobile  –  76  –  00  –  4  –  76
First Aid  –  50  –  00  –  5  –  50
Radio Basics  –  50  –  00  –  5  –  50
Climbing  –  50  –  00  –  8  –  50
Mathematics Basic  –  80  –  00  –  2  –  80
Running
Boxing
Wrestling (High School)  –  see hand to hand (pin, crush & tackle)
Sniper  –  +2 to strike to semi automatic or bolt action rifle.
Weapon Proficiencies – Blunt, Chain, Sword, Knife, Revolver, Automatic Pistol, Semi & Fully Automatic Rifle, Rifle, Sub-Machinegun, & Heavy Weapons.
Read/Write & Speak Native Language – American English

Hand to Hand Combat
Type  –  Basic & Expert
Number of Attacks  –  4
Initiative  –  +00
Damage  –  +00
Strike  –  +00
Parry  –  +02
Dodge  –  +02
Roll with Punch/Impact  –  +08
Pull Punch  –  +04
Knockout/Stun Roll  –  00
Critical Strike Roll  –  00
Death Blow Roll  –  00
Pin/Incapacitate on a roll of 18,19, or 20.
Crush/Squeeze does 1d4 damage.
(Body block/tackle does 1d4 damage and opponent must dodge or parry to avoid being knocked down.)

WEAPONS & EQUIPMENT
Weapons
Type  –  Bonus  –  Dam.  –  Range  –  R.o.F.  –  Ammo  –  Weight

Equipment
Description  –  Weight

SAVING THROWS
Type  –  Base  –  Modifier  –  Roll Needed
Poison – Lethal  –  14  –  00  –  14
Poison – Non-lethal  –  16  –  00  –  16
Harmful Drugs  –  15  –  00  –  15
Insanity  –  12  –  00  –  12
Psionics  –  15  –  00  –  15
Magic Spell  –  12  –  00  –  12
Magic Ritual  –  16  –  00  –  16
Coma/Death  –  /  –  00  –  depends on medical treatment
Horror Factor  –  /  –  00  –  as per creature

MISCELLANEOUS
Leaping Distance;
Up  –  02ft
Across  –  03ft
Run  –  420 mpm  –  (max)  –  04  –  melees  –  420mt/melee  –  00ft/attack
Swim  –  00 mph  –  (max)  –  00  –  melees  –  00mt/melee  –  00ft/attack
Invoke Trust/Intimidate  –  00%
Charm/Impress  –  00%

CONTACTS

Notes
Joined the army for a solid job, having few academic skills. Can’t operate properly in civilian life so
avoids a large groups that he can’t shout at.

Pre-gen by NightUlf
Advertisements

Hope you enjoyed the post & please feel free to add a comment.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s